10/6/11

Crònica I Pujada Torrelles-Pontons


Cursa complicada aquesta de Torrelles-Pontons, pujada inèdita encara que fa uns qüants añys havia estat tram (en sentit contrari, de baixada) del Ral.li Catalunya Segura Viudas qüan era puntuable pel Europeu i del Ral.li d’Hivern quan sortia de Sitges.

Un tram molt ràpid, sense revolts molt tancats que feia que tothom tingués dubtes.

Passem les verificacions a primera hora i ja plovent de valent …

1ª pujada d’entrenaments:
Plou moltíssim i decideixo sortir amb els pneumatics de carrer (amb els que vinc de casa a còrrer). Errada bestial, gens de grip, a la sortida em quedo clavat patinant, fins que no engrano la tercera no deixo de patinar… Impossible traccionar, m’ho prenc com una sessió de drift, resultat: 22º classificat de 30 participants amb un temps de 4:11:085 a 76 km/h de mitjana.

2ª pujada d’entrenaments:
Monto slicks, uns Kumho tous nous davant i uns Pirelli semi-tous darrera. Millora notable, baixo pràcticament més de mig minut. S’ha de dir que l’asfalt pràcticament és sec a l’inici i de la meitat en amunt amb humitats, sobretot als darrers revolts. Pujo bastant confiat i a la part final gran ensurt, en accelerar sortint d’un revolt de 3ª el cotxe marxa de sobte de darrera, em quedo pràcticament atravessat entre muntanya i mur de protecció però no toco res per sort, resultat: 19º classificat de 33 participants amb un temps de 3:34:002 a 89 km/h de mitjana

1ª pujada de cursa:
Sembla que la carretera és pràcticament eixuta però hi han nùvols amenaçadors al cel, tots decidim forçar per fer el millor temps en aquesta pujada. Pujo ràpid i convençut, tinc un mig ensurt en una frenada a l’inici pero segueixo a tope, encara que hi ha algún punt humit aixeco el peu lo minim i assoleixo un bon temps: 19º classificat de 32 participants, 14º turisme (de 26), 1º de grup XA, 4º de classe 8 amb un temps de 3:19:766 a 95 km/h de mitja

Em quedo a 7 dècimes del Claude Darné (al Farell em vaig quedar a 1 segon) que ara per ara és el meu referent (l’any vinent el BMW 325i passa a Històric i suposso que lluitarem per la Copa de Clàssics amb ell).

Baixant cap al parc de treball comença a ploure de nou molt fort i decideixo no tornar a pujar per no arriscar-me a un cop. Després em penedeixo, els espectadors i els controls presents es mereixien que haguéssim pujat tots de nou.

Felicitats a l'Escuderia Penedès per aquesta cursa tan maca i ben organitzada. El traçat magnífic, rapidíssim i molt tècnic, amb canvis d'asfalt, rasants, cegues a fons , de tot, i el pùblic una passada, moltíssima gent a peu de carretera mullant-se per la pluja però gaudint de l'espectacle.

Felicitats als guanyadors, al Sergi Pañella en CM (ja és una costum aquest any) i al Francesc Munné fent un temps estratosfèric amb el Cosworth, barallant-se amb els CM.

I felicitats a tota la resta de gent que han fet possible aquesta pujada i que esperem que es repeteixi per molts anys.

Ens veiem als Casots!!!


No hay comentarios: