17/5/10

Crònica Pujada Callús-Sant Mateu Bàges (16/05/2010)



Ahir diumenge a les 06h30’ sortiem de Castelldefels amb el BMW en marxa i amb els slicks muntats cap a Callús. M’acompanyàven dos amics amb un altre cotxe amb tot el material d’assistència (ja sabeu, el pressupost és molt baix, no dispossem de remolc i em d’aprofitar-nos de la bona voluntat del amics).

Cap a tres quarts de 8 arribàvem a Callús per verificar, passem les administratives, possem els nùmeros a les portes (el 17) i anem a passar les tècniques. A les verificacions tècniques tot OK excepte l’extinció automàtica. No sé per quin motiu el led de prova no s’encenia, el comissari diu que canviem la pila i ho comprovarà a línia de sortida.

Llavors ens dirigim cap al parc d’assistència per ubicar-nos. Canviem la pila i tot funciona correctament.

Fa fresca, estem a uns 5 o 6 graus, passem l’estona fins l’hora del briefing donant una volta pel parc d’assistència veient els autos.

A tres quarts de 10 briefing i acte seguit cap al cotxe i a fer la primera d’entrenaments.

L’Oriol Boluda (Citroën AX Grup FX) surt tres cotxes davant meu i al segon revolt s’envirolla encara que aconssegueix treure el cotxe amb l’ajut dels espectadors i continua.

Jo surto tranquil (és un dir ....je, je,...) darrera del Golf d’en Morròs i al segon revolt primer ensurt, la frenada s’allarga i s’allarga, finalment aconssegueixo girar i cap amunt. Les rodes no s’escalfen i no puc frenar amb confiança, a meitat de la pujada un altre ensurt en forma de bloqueig de rodes ... , cap el final em trobo les paelles plenes de grava i arribo a meta una mica “acollonit”, les rodes que porto (de circuit de segona mà, unes Michelin S9A davant i unes Dunlop darrera) no tenen grip, no agafen temperatura. Temps: 3:32:233 Posició: 12 scratx i 6º en turismes.

Cap avall i tornar a començar, segona d’entrenaments i pujo millor amb una mica més de confiança però no gaire. Encara no fa gaire calor i no s’escalfen les rodes. Resultat: 3:30:878 Posició: 17 scratx i 11º en turismes.

Primera de cursa (per mi tot és el mateix, no amago res, no tinc estratègies, nomes peu abaix tot el que pugui o sàpiga) i la cosa já va força millor, noto les rodes amb molt més grip i em dòna molta més confiança, baixo 5 segons respecte l’anterior pujada. Temps: 3:25:727 Posició: 15 scratx i 9º en turismes.

I la darrera pujada del dia surto amb molta més confiança i apretant en aquells llocs que sóc conscient que perdo temps, milloro de nou el temps i acabo molt satisfet. Temps: 3:23:757 Posició: 13 scratx i 7º en turismes.

A la classificació final oficial assoleixo la posició 15 scratx i 9º en turismes.

Estic molt content del resultat i estic convençut que una pujada més i encara hagués baixat el temps, tinc marge de millora a nivell pilotatge i a nivell cotxe estic convençut que amb rodes toves i millors suspensions baixaria el temps considerablement.

Un cop finalitzada la cursa vaig cap el parc tancat, l’organització ens prepara un pica pica i tot seguit l’entrega de premis, ens toca copa com a segòn classificat de classe 8 (darrera el Golf TDI d’en Bellmunt).

I d’aqui a dinar al restaurant amb tota la familia i amics que em van arropar en aquesta la meva primera cursa oficial.

A tots gràcies de tot cor i fins la propera.





Albert Naval "flinger
"

2 comentarios:

Brian Syrup dijo...

Enhorabuena, copita y todo. Cualquier día de éstos te hago de reporteriro.

Albert Naval "flinger" dijo...

Ostras Sr. Brian, no he visto tu comentario hasta hoy, a ver si te dejas caer en alguna carrerilla, me haría ilusión.